Aku Mencari Cinta...


Hehe kali ni aku nak ceritakan kisah cinta aku...aku mula kenal awek cun sejak dari darjah 5 lagi. Aku pernah ter kiss awek masa darjah 5. Kena tolak ngan member aku. Darjah 6 aku dah mula belajar ngorat awek. Awek pertama nama dia F. Awek kacukan mat saleh-melayu. Sampai aku form 5 aku kejar dia akhirnya dia nak jugak kat aku. Tapi masa tu aku dah mula beralih arah pada S. Ada jugak aku cuba ayat awek lain kat sekolah aku, nama dia A tapi tak kemana pun sebab penangan S, awek yang aku kenal masa seminar SPM cukup kuat. Boleh dikatakan dalam sejarah aku mengayat awek, S ni la yang paling "hot" sekali. Ada aura kuat awek ni. Mana aku bawak dia semua orang usha je. Tapi aku tak kekal jugak sebab S dah ada orang lain. Senang kata aku syok sendiri la. Pastu 1996, aku ngorat pulak R,awek sekelas aku masa repeat SPM...

R sebenarnya dah ada hati kat aku tapi dek kerana aku gaduh ngan member aku akhirnya dia hantar surat yang mengatakan dia takleh nak terima aku. Pada dia "kejujuran dan keikhlasan" itu penting. Aku pening pikir apa makna semua tu. Ada member aku nasihatkan, jangan risau pasal cinta sebab bila Allah tahu kita dah "ready", Dia akan turunkan pasangan kita. Masuk zaman kolej aku, aku kenal L. Aku tertarik kat L bila aku tengok dia layan adik dia makan. Mulanya aku ngan L ok je..tapi masuk 2 bulan, L dah berubah perangai. Aku macam tak pernah dia kenal pun. Akhirnya L terkantoi jugak bila aku dapat tahu yang dia "couple" ngan kawan aku sendiri. Masa aku kat kolej dah berada dalam zaman IT so aku dah termasuk la alam internet ni.

IRC...Inikah Rahsia Cinta? Mungkin ye tapi bukan buat aku...banyak agak lah aku kenal awek internet ni tapi yang paling terkesan ada 3 orang. AN, awek pantai timur yang sempat aku "declare" lepas tu terus tak jumpa. SB gadis genit yang kini terus hilang dari hidup aku, pernah aku harap cinta darinya tapi dah tertulis dia bukan untuk aku. PN, awek ni boleh aku katakan awek yang paling ngam chemistry dia ngan aku. Aku dengan dia boleh kata sehati sejiwa cuma jodoh aje yang takde pada kami. Aku sedih jugak terpaksa lepas dia tapi dah dia buat keputusan untuk pilih tunang dia. Ada kisah kenapa semua ni berlaku. Alam kerja...PLKN..Khidmat Negara, N,A,NFS, dan H antara awek yang aku pernah kacau. Macam-macam pengalaman best ngan tak best.

Lembaga Getah Malaysia...disini penantian cinta aku berakhir...NR, awek pertama aku kacau, la ni di dah kawen pun. NHI gadis cantik, anak kawan abah aku...pernah jugak aku bertanya orang tapi katanya tak di recomendedkan untuk aku. NA awek terakhir aku kacau. Ok...korang kompem nak tahu sapa yang menjadi "cinta" untuk aku kan? Jawapannnya akan aku bagi dalam post akan datang...adakah NHI, adakah NA atau adakah insan lain yang datang dalam hidup aku? Memang ada insan lain yang datang...selepas NHI dan NA..siapakah insan itu? Tunggu jawapannya nanti...

Bendera Malaysia Berkibar Megah

Cari Blog Ini